marți, 29 septembrie 2009

PISSED OFF

Nu ma pricep prea tare la calculatoare, nici la partea soft si cu atat mai putin la tot ceea ce tine de hard. Nu-mi place sa montez placi de memorie sau cabluri si singurul obiect din interiorul computerului pe care-l pot denumi fara sa-mi fie teama ca gresesc e ventilatorul. Nu vreau sa instalez programe si ma apuca o lene infernala atunci cand sunt nevoita sa fac asa ceva sau sa invat vreo chestie care are fie si cea mai mica legatura cu asta.
Prin urmare, asa cum puteti ghici, nu mi-am creat eu singura blogul acesta (cred ca m-as plictisi de moarte inainte de a da click pe al doilea « next »), ci l-am primit cadou de la Darling. Evident, nu am prea avut cum sa citesc « Regulile de continut pentru Blogger », si , cu atat mai mult, nu am avut cum sa le aprob.
Dar in seara aceasta pot marturisi cu mana pe inima ca am facut cunostinta cu sus-numitele reguli. “Cu mana pe inima” pentru ca mi-e teama sa nu sara de la locul ei, din cauza bucuriei deosebite care m-a cuprins cand am citit regula urmatoare : « Ne dorim să utilizaţi Blogger pentru a vă exprima părerile, chiar dacă acestea sunt controversate, dar nu depăşiţi limita prin publicarea de conţinuturi instigatoare la ură. Astfel de conţinuturi includ conţinuturile care promovează ura sau violenţa împotriva unor grupuri, pe motive de rasă, origine etnică, religie, infirmitate, sex, vârstă, statut de veteran şi orientare/ identitate sexuală. De exemplu, nu creaţi un blog prin care afirmaţi că membrii unei anumite rase sunt infractori sau prin care aduceţi argumente împotriva adepţilor unei anumite religii. »
Toate bune si frumoase in textul citat, dar finalul e absolut genial. Aproape ca m-a lasat fara cuvinte.
Imi permit, cu deosebita umilinta, sa-i intreb pe Majestatile lor, membrii Echipei de la Blogger, urmatoarele chestii, exprimandu-mi speranta ca se vor indura sa-mi ofere niste lamuriri :
1) au idee oare, domniile lor, ce e ala un argument ??
2) daca nu se pot aduce argumente contra "adeptilor unei religii", atunci ce li se poate oferi ? presupun ca o bata de basseball in cap este exclusa...
3) cam ce se asteapta domniile lor sa apara publicat pe un blog cu orientare ateista ? cantece de lauda catre zeul Mobutu ?
4) de ce « argumente impotriva adeptilor unei religii » nu se pot aduce, insa nu se mentioneaza nimic in legatura cu o eventuala interdictie a argumentelor impotriva ateismului ?? ateismul nu merita un tratament privilegiat doar pentru ca nu e religie ? (stiu, stiu, nu exista argumente valide impotriva ateismului, dar chiar v-ati prins si voi de chestia asta si nu ati mentionat nimic despre o asemenea interdictie pentru ca e un nonsens ?)
A arata unui om (folosind argumente, evident) ca ideile la care adera sunt de fapt niste tampenii, reprezinta, dupa parerea mea, un lucru demn de lauda. Indiferent de ce natura ar fi ideile respective. Daca individul respectiv vrea sa afle adevarul atunci va accepta provocarea de a citi si articole cu care poate la un moment dat nu este de acord. Daca nu vrea sub nici o forma sa citeasca si altceva decat oglindirea si reformularea propriilor idei, atunci presupun ca are destula minte incat sa apese pe x-ul din partea dreapta, sus.

Nu suport ideea de ‘political corectness’ deloc, dar o detest mai ales atunci cand e prost inteleasa. Iar in acest caz e extrem de prost inteleasa, daca ti se refuza chiar si dreptul de a veni cu argumente pentru a-ti sustine opiniile.
Insa exista o alta idee, care imi place. E vorba de faptul ca trebuie sa te poti politicos atunci cand esti oaspetele cuiva. Deocamdata sunt oaspete pe Blogger si, atata vreme cat am de gand sa scriu pe-aici, am de gand sa respect regulile casei. Prin urmare, promit solemn ca nu voi instiga la ura si nu voi veni cu argumente importiva religiilor. Nici macar o data, in nici macar un articolas. Dar voi continua sa scriu despre ateism si despre religii si voi gasi cu siguranta o metoda prin care sa ma fac inteleasa. Pentu ca « ascunse sunt caile domnului... ».

 P. S. Domnilor, argumentele se aduc pro sau contra unor idei, nu pro sau contra unor persoane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu